Saturday 10 December 2011

Layan Perasaan @ Layan Perasan

I am a very strong women ..tapi kadang2 aku jadi lemah  ...
Dulu masa aku kecik2 aku seorang yang sangat manja...Manja dengan mak dengan abah aku..
yelah aku sorang je anak pompoan dalam keluarga.. aku SAYANG sangat dengan mak dan abah ...

Walaupun aku sorang je anak perempuan itu tak menjadikan aku seorang yang 'spoil' .. aku kuat ..
sehinggalah aku berkahwin pun aku perlu jadi kuat untuk menjaga keluarga aku..
Jaga rumahtangga, jaga anak-anak aku yang aku sayang...
tapi adakala kita kena admit .. walau kuat macam mana pun.. kita masih ada naluri wanita yang lemah..
melayan perasaan, sensitif dan akan menangis...
Ada masa kita perlu menangis untuk release kan tension kita ..
Ada kala kita menangis kerana terlalu gembira ..
tapi seingat aku la.. aku x pernah lagi menangis kerana terlalu gembira..
menangis sedih mmg selalu ...
Dulukan aku selalu meluah perasaan melalui penulisan.. aku buat cerita sedih..
aku buat puisi, sajak semua menggambarkan perasaan sedih..
tapi sekarang, berat kepala otak nak memikirkan ayat2 puitis yang boleh meruntun jiwa..
malas sebenarnya .. malas nak peras kepala otak dengan perasaan2 sedih..
sebab aku sekarang gembira.. gembira dengan kehidupan aku bersama keluarga ..
hidup ini terlalu singkat ... aku fikir untuk apa bersedih ...
walaupun hakikatnya aku mmg tengah BERSEDIH !!!!




No comments:

Post a Comment